Sidang Redaksi MRSM Kota Putra 2008

Blog yang memaparkan aktiviti Sidang Redaksi MRSM Kota Putra Besut, Terengganu.

Memaparkan sebahagian aktiviti pelajar Maktab Rendah Sains MARA Kota Putra Besut Terengganu yang dirakam oleh unit Majalah Maktab.
8:06 PM

Mesyuarat Agong Koperasi

Posted by faizul harun


2:16 AM

sukan sempena hari koop

Posted by faizul harun





3:53 AM

persembahan hari guru

Posted by faizul harun


My Azman & Mr Hani...

Ditepi pantai yang indah.... .....kau sambunglah sendiri




persembahan istimewa Ust Azlan

satu kasih nan abadi
tiada tandingi dia yang Satu

dua
sayang berpanjangan
membawa ke surga
kasihnya ibu

tiga
lapar dan dahaga
rela berpayahan
setianya ayah

empat
mudahnya kau ketemu
perhati selalu
beza antara
kasih dan kekasih




bAKPO/BAKPE

BAKPO DENGAN BUDAK2 LENING
KOHO SARI KOHO PAROK.. BAKPO
BUDAK JATE, BUDOK TINO KOHO SARI KOHO PUNOH
PAH NOK WAT GUANO WEH
MARI SEKOLAH RAMBUT TAK PERNAH SISIR
BUBUH GEL GUMPAL DENGAN GE
NAK SURUH RAMBUT DIRI MACAM BUAH DURIAN TAK CUKUP SIFAT
NAK SURUH GUPAL MACE KELONTONG NYIUR KENA KERIT TUPA.. BAKPO

....SAJAK CIKGU RIZAL.. MENARIK SUNGGUH..







Ilmu ditangan kananmu
rotan ditangan kirimu
aku tak tau mana yang akan kau berikan padaku

....... persembahan pelajar f4.

3:45 AM

sambutan hari guru 24 Jun 2008

Posted by faizul harun


kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan




hai cikgu, menyanyi ke miming jee

11:24 PM

ms nani's wedding

Posted by KaRiNa RdKc




















On 11th May, my english teacher Ms Hanani(oh,sorry..MRS) got married in Pasir Puteh, her husband's village. Her's is in Melaka.May Allah bless them to be together forever

2:03 AM

Happy 38th Birthday....

Posted by KaRiNa RdKc


















To Ustaz Faizul...Hope you've enjoyed your surprise birthday party..Love,all Redaksi members especially from the conspirator..hehe

9:15 PM

Chemerong!!

Posted by NaQEEbaHAWA


Pada 19 Mac 2008 pelajar MRSM Kota Putra telah berkhemah di Bukit Chemerong. Tujuan perkhemahan ini diadakan untuk mengeratkan hubungan para pelajar.

8:10 PM

Form 3 girls retro nite

Posted by KaRiNa RdKc




















My Form 3 batch (all except girls who went for the Olahraga and the photographer).

2:09 AM

Girl glowing night netro neva gone

Posted by NaQEEbaHAWA


Malam ni malam untuk bergembira untuk aspuri!!!Hidup aspuri!!!

8:05 AM

ME N DR SMS

Posted by KaRiNa RdKc


















Me beside Mr.Principal and next to him is Malaysia's Angkawan Negara, Dr SMS..I think i was quite lucky being photographer of the day, to see this accomplished person for real..But while we entered the main hall,the girls went hysterical and drooled all over him..i wasn't his big fan and felt extremely annoyed when the whole place went into utter chaos..it was SO NOISY!!!

7:42 AM

LaWaTan Ke MISA

Posted by KaRiNa RdKc


12 APRIL 2008

Ni masa aku,ustaz,k-roll,syahir,jureen n shiro gi lawatan ke MISA. Frust gila...tiket benda tu mahal gile!Separuh duit yang bawa g KL abis kat situ...alamatnya memang tak g shopping pun..sedih la aku......Dah le benda yang best kat situ juz tayangan 4d je,guide nak terangkan benda-benda kat situ xde.Sia-sia je pergi..tapi seronok gak sebenarnya.Juz yang pergi MISA tu je yang sakit hati..

11:55 PM

Sheikh Muzaffar was here

Posted by faizul harun

Kini ramai pelajar yang berminat mahu menjadi angkasawan, yang berminat dalam sains dan matematik. Harapan saya adalah lebih ramai rakyat malaysia menjadi angkasawan, angkasawati, saintis, doktor, jadi jurutera aerospace supaya dalam tahun 2020 Malaysia boleh mencipta roket sendiri. Saya berharap angkawasan yang ke-2 juga datang dari pelajar MARA insyaAllah.
"Misi pertama saya selepas ini adalah membakar semangat rakyat Malaysia , menukar cara rakyat Malaysia berfikir, lebih-lebih lagi pelajar-pelajar MARA.Seperti yang dilakukan oleh Yuri Gagarin, Rakyat Russia yang pertama ke angkasa , seperti Neil Amstrong orang yang pertama menjejakkan kaki ke bulan, membakar semangat rakyat Russia dan Amerika . Belajar bersungguh, yakin pada kemampuan diri sendiri , bersikap positif, berusaha dengan gigih kerana andalah harapan negara."



"Seramai 11425 orang calon memohon untuk ke angkasa lepas. Betapa besarnya impian, betapa ramainya rakyat Malaysia ingin pergi ke Angkasa lepas. Kami melalui 9 saringan, bermula dengan larian 3 km di bawah 20 minit. Mata mestilah tajam, telinga mestilah peka, gigi mestilah tidak ada sebarang tampalan, badan tidak ada sebarang parut bekas pembedahan, begitu detailnya mereka untuk memlih yang terbaik, Kami sering diawasi oleh 10 orang pakar psikologi yang sentiasa mengawasi setiap gerak geri anda, setiap kata – kata anda dicatatkan dalam sebuah buku. Kami terpaksa menjawab 1000 soalan, contohnya anda suka tidur dengan satu bantal atau dua bantal, soalan yang tidak diketahui apa yang mereka inginkan,kerana mereka mencari seorang angkasawan yang ektrovert"

Melihat sendiri bumi dari jendela ISS adalah begitu menakjubkan. Semua bulu roma naik, jantung berhenti berdegup dan mata tidak berkedip, setiap kali anda melihat bumi di jendela ISS setiap kali itu anda mempunyai perasaan yang menakjubkan

Saya selalu mencari kekosongan dalam diri saya. Saya ke Afghanistan pada tahun 2002 bersama Mercy , ke kambodia pada 2003, bila berada di ankasa lepas , saya menjumpainya, saya rasa tak mahu kembali, saya tak mempunyai masalah, saya tak pening, tak muntah,seolah-olah saya dilahirkan di ISS.Ini adalah kerana doa anda semua dan doa seluruh rakyat Malaysia.

" Saya bercita-cita untuk menjadi Angkasawan sejak berumur 10 tahun lagi. Saya selalu mendongak ke langit , sering pandang ke bintang-bintang ingin mengetahui apakah kehidupan di angkasa lepas"

10 Oktober 2007, sesuatu tarikh yang begitu bersejarah bukan sahaja kepada saya malahan impian seluruh rakyat Islam , rakyat Malaysia

Kita tak boleh mempunyai sebarang perasaan takut langsung. Perasaan takut akan menghindari anda dari mencapai kejayaan

Misi utama saya ke angkasa lepas bukanlah untuk melancong, untuk berseronok atau bersuka ria. Ianya lebih kepada menjalani berbagai scientific experiement.

Walaupun saya orang Islam yang ke 9 , inilah kali pertama kita nak menunjukkan kepada dunia bagaimana kita solat, berpuasa harus dilakukan. Setiap 45 siang, setiap 45 malam.jadi kena sembahyang 80 kali sehari. Kami telah berbincang dengan ulama dari seluruh dunia dan menghasilkan sebuah buku pedoman beribadat di angkasa lepas.



Bertuahnya .. Angkasawan Malaysia datang ke MRSM Kota Putra pada 21 MEi yang lalu. Histeria jugalah pelajar-pelajar perempuan bila tengok muka dia yang kacak itu. Tapi itu tak penting, yang penting ucaptama beliau, memang power, membuka mata, membakar semangat, menyuntik keyakinan diri. Pelajar-pelajar diseru berusaha lebih gigih untuk mencapai cita-cita mereka disamping menjaga tingkah laku dan disiplin mereka di sekolah.