Sidang Redaksi MRSM Kota Putra 2008

Blog yang memaparkan aktiviti Sidang Redaksi MRSM Kota Putra Besut, Terengganu.

Memaparkan sebahagian aktiviti pelajar Maktab Rendah Sains MARA Kota Putra Besut Terengganu yang dirakam oleh unit Majalah Maktab.
9:41 PM

PESTA BUKU ANJURAN PUM & KOPERASI

Posted by faizul harun



9:36 PM

Ceramah Isra' Mikraj

Posted by faizul harun


Ceramah Isra'Mikraj, disampaikan oleh Tuan Haji Sam Hun bin Jusoh.

5:03 PM

PERKHEMAHAN JPA3 DAERAH BESUT.

Posted by faizul harun

sayonara , sebelum berangkat pulang sempat juga mengabdikan gambar berkumpulan, ni geng-geng orang besar JPA3 dan guru-guru pengiring dari sekolah masing-masing, AJK yang berjaya melaksanakan perkehemahan kali ini. Terimakasih.....
penyampaian hadiah... adalah sikit-sikit kopu dapat... 4 hamper .. buat balik berebut....
Peramiaan penutup oleh YB Haji Pehimin Yusuf, Adun Kota Putra... apamacam YB, cikgu kita kat depan tu, tahun depan nak bertanding jawatan Ketua komandan , nak ganti komandan misai tadi tu.. ada harapan tak?
naik lelah, turun susah.. apasal susah sangat mendaki bukit keluang ni... ada tali tu... pegang kuat2
Geng kopu steady je.. masih lagi mampu tersenyum ...dah naik banyak kali.. tak jadi halll...
esoknya .. jalan lasak alias mendaki bukit keluang... alamak.. ramai yang pancit.. kena dera oleh tangga...
ni dia.. kuasa ultraman taro menfire kuasa kejahatan mambang api...
malamnya ada persembahan kebudayaan ... macam-macam diaorang ni.. berlakon, menyanyi, berdikir barat, bernasyid, sketsa ,


bawa mangsa melalui rintangan periuk api dan tembakan musuh yang terdiri dari ... dari....tali rapia jah..
"bila izrail datang memanggil... jasad terbujur atas usungan...." apasal kauorang nyanyi lagu ni.. aku belum mati lagi... cepat keluarkan aku dari semak samun ni...
"aikkk apahal kau lepaskan orang cedera tu macam tu aje... tak pasal-pasal arwah dia nanti..."
"macamana tak lepas, badan kecik tapi berat macam batu.. makan buldozer agaknya sarapan pagi tadi..."

aksi ahli sidang memadamkan api... ya itu dia ...dengan power mambang air .. api berjaya dipadamkan
tengok abang kita ni steady je.. siap posing gitu... tak lama pah tu jatuh... aduh aduh... aduh sakitnyaaaa
River crossing?.. amende tu? rentas sungai ...boleh ke ni? Boleh.. asal ada kekuatan. Kekuatan apa? Pertama kekuatan tangan. Pas tu kekuatan kaki.. lepas tu kekuatan hidung... aik kekuatan hidung??? apa kena mengenenya.. yalah air parit tu busuk ... kalau jatuh .... hidung tu mesti kuat menahan bau.....!!! fahammmmm!


ni aktiviti ikat-mengikat. Sedang syok mengajar ikatan.. tup2 blackout. tapi diaorang ni tak kenal erti putus asa. Ajar juga dalam keadaan gelap gulita tu.. siap pasang sport ligt kiri kanan. Yelah kalau tak ajar nanti tak pandai nak mengikat mangsa kemalangan , nanti terlondeh.. siapa yang susah... mak dia juga yang susah...

yeahhh kiri kanan kiri kanan. Hormat kehadapan hormat.... smart-smart belaka.



Ya ini dia komandan JPA3. Misai melenting tu... jangan main. Kalau jadi guru disiplin kat sini mesti pelajar takut... takut dekat misai dia.. Komandan nilah jadi hakim pertandingan.. tengok Sajjad kat bawah tu... dah kecut perut tu...


Kali ini MRSM KP jadi tuan rumah untuk Perkhemahan JPA3 Daerah Besut. Meriah jugalah aktiviti diaorang ni. Hari pertama dah kena pertandingan kawad kaki. Habis putra square diaorang jajah.